onsdag 13 februari 2008

4 par skidor och 7 ungar


Dagen började bra fick i väg barnen bra till skolan, gick på morgonpromenad, åt frukost, bakade, lagade mat och vilade mina blåa ögon! Shit vad det tar på krafterna att vara hemma fru, det kunde jag aldrig tänka mig men när man verkligen är igång och gör saker hela tiden så sliter det på kroppen. Nu sitter jag här med Marianne den äldsta jentan och dricker lite kaffe och te och funderar över om jag ska orka gå och träna jag känner mig faktist riktigt sliten specielt i magmusklerna haha Malin tvingade mig att göra för många situps i går;)! Beslutet om träningen kommer när Malin bestämt om hon orkar träna jag orkar inte gå dit själv så mycket har jag bestämt! Jag och Gry(mamman i familjen) gick och skulle hämta Hedda och Nora pluss fem barn till idag, de är en såkallad familjegrupp hos oss nu, vilket innebär att barnen får följa med hem, leka och äta och sen kommer föräldrarna och syskon till barnen och umgås och pratar om hur dom tycker skolan fungerar, ganska trevligt! Jag och Marianne kännde att vi inte riktigt orkade med och sitta där uppe så vi gick ner och myste här nere hos mig i stället! Fick present av min mamma i dag, blev så glad fina underkläder och chocklad och kort! Vi hörs en annan dag dax för lite mer kaffe :)
<3

Inga kommentarer: